У Сінгапурі, на батьківщині багатьох математичних геніїв, можливо, відкрили секрет навчання математики. Цей метод навчання називається «продуктивний провал», і першим його почав використовувати Ману Капур, директор Лабораторії дослідження навчальних процесів Національного інституту освіти Сінгапуру.
Студенти, яких знайомлять з незнайомою математичною темою та просять зробити спробу самостійно вирішити завдання, і лише потім розповідають про спосіб вирішення, значно перевершують тих, кого вчать за допомогою формального навчання правилам вирішення завдань.
Цей підхід є одночасно гранично інтуїтивним — ми вчимося на своїх помилках — і повністю парадоксальним, алогічним: самостійна робота дітей з незнайомими математичними поняттями здається неефективним і потенційно руйнівним для їх упевненості в собі методом.
Капур вважає, що подолання труднощів активізує ті ділянки мозку, які сприяють глибшому запам’ятовуванню. Студенти повинні з’ясувати три важливі речі: що вони знають, межі своїх знань і чого саме вони не знають. Борсання в незнайомому матеріалі в першу чергу покращує здатність до навчання, знаючи певну формулу та вміючи застосовувати її в незнайомих ситуаціях.
Міністерство освіти Сінгапуру виділило Капуру понад 1 млн доларів на його дослідження «продуктивного провалу».
Продовження даної статті можна прочитати на сайті Освіта.UA.